Vetrokken....

25 november 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Vertrokken.......en ook aangekomen

25-1

Het duurde even voordat ik kon laten weten dat we echt aangekomen waren in BA, omdat het internet in het appartement het niet doet en er in de stad maar op beperkte plaatsen internet toegang is. Het had al gefixt moeten zijn, maar ja ........niets gaat altijd zoals je graag zou willen

23-11

Het zal je maar gebeuren, ben je op weg naar Buenos Aires en dan zit je zo maar noodgedwongen 24 uur in Rome! Vanwege een computer storing op Schiphol. Er zijn ergere dingen in de wereld! Wel doodmoe nu, na 48 uur op reis te zijn geweest. Het appartementje wat we gehuurd hebben is basic maar prima. Het is een mooi Art Deco pand met hoge kamers en een prachtige Art Deco lift.
Buiten is het heet maar binnen is het heerlijk koel. We zitten allebei te schrijven en even tot onszelf te komen. Zojuist hebben we even de buurt verkend en even wat boodschappen gedaan. Het appartement ligt in de wijk Montserrat in het centrum van de stad, maar in een rustige straat met bomen en kleine winkeltjes en eethuisjes. Onze gastheer komt oorspronkelijk uit München, maar dat vond hij te provinciaals. Hij is kunstgeschiedenis docent en weet veel bijzondere plekjes. Daar gaan we zeker gebruik van maken. Langzamerhand beginnen de wattenbollen in mijn hoofd wat op te lossen. Het is bijna niet te geloven dat we hier zijn en dat we buiten in de zomerjurk kunnen rondlopen. We gaan zo plannen maken voor morgen. Hopelijk kan mijn reisgenoot dan de tangoles in halen die ze voor vandaag gepland had en gemist heeft. Ik vind de muziek prachtig……….Dit bericht dateert van 2 dagen geleden, de dag van aankomst.

25-11

Nu is het zaterdazg en hebben we al best het een en ander van de stad gezien. Het is lastig om grip te krijgen op de stad. Het is een stad vol tegenstrijdigheden. Er lopen grote verkeersaders door de hele stad en de auto's en vooral de bussen lopen op smerige diesel en de stank als het warm is, is overweldigend. Daarnaast heb je ook wijken met veel couleur locale, waar het rustiger is en waar je heerlijk rond kunt slenteren en waar je genoeglijke cafeetjes en winkeltjes hebt. Vandaag zijn we naar de Plaza del Mayo en omgeving geweest. Wat opvalt is dat overal veel graffiti en muurschilderingen zijn die te maken hebben met de strijd van de dwaze moeders . Trouwens overal in de stad is dat veel zien. Sommige zijn echte kunstwerken. Ze geven een goed beeld van wat de inwoners bezighoudt . De inwoners van BA doen niets liever dan manifestaties en stakingen organiseren en de muurschilderingen zijn onderdeel van de manier waarop ze  hun ongenoegen kenbaar maken.

Ik hoop dat we gauw weer internet hebbe, zodat ik jullie op de hoogte kan houden